Wordpress website gehackt? Wij helpen je weer op weg Bel of email ons!

We helpen je in dit artikel graag op weg om een e-mailaccount toe te voegen aan Outlook. Wanneer je de volgende stappen volgt, heb je binnen no-time jouw e-mail in Outlook staan.

Stap 1: Een account aanmaken in Outlook

  • Om te beginnen moet er in Outlook een account aangemaakt worden. Klik bovenaan in Outlook op ”extra” en vervolgens op “accountinstellingen”.
  • Klik in het accountinstellingen menu op ”nieuw” om de wizard te starten en te beginnen met het aanmaken van je account.

Stap 2: Configuratiemenu’s doorlopen

  • In het e-mailaccount toevoegen menu, laat je de bovenste keuze (Microsoft Exchange, POP3, IMAP of HTTP) aangevinkt staan en klik je op volgende.
  • Vink ”serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren” aan en klik weer op volgende.
  • Laat de optie “internet-e-mail” aangevinkt staan en klik nogmaals op volgende.

Stap 3: Outlook gegevens invullen

  • Vul je naam in en gebruik als e-mailadres je DirectAdmin e-mailaccount @website.nl. Website.nl is in dit voorbeeld de naam van je website. Kies het type account “IMAP”.
  • Stel voor zowel “server voor inkomende e-mail” als “server voor uitgaande e-mail” de server mail.website.nl in. Als gegevens kun je de loginnaam van je DirectAdmin e-mailaccount als gebruikersnaam invullen en als wachtwoord het wachtwoord van deze gebruiker.

Stap 4: Extra outlook instellingen

  • Klik op ”meer instellingen” rechtsonder in het scherm. Ga vervolgens naar het tabblad ”server voor uitgaande e-mail” en vink de bovenste optie aan, voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.
  • Ga naar het tabblad ”geavanceerd” en vul hier bij “uitgaande e-mail (SMTP)” 587 in en klik vervolgens op OK.
  • Om te controleren of alles werkt klik je op ”accountinstellingen testen” rechtsboven. Wanneer beide taken met succes zijn voltooid druk je op sluiten en vervolgens op volgende en voltooien.

Let op: bij sommige versies van Outlook is er een optie “detecteer en update accountinstellingen automatisch”. Deze dien je uit te zetten om het correct te laten werken.