Bij het starten van een blog is een van de meest prangende vragen de lengte van de blogpost. Hoe lang moet een blogpost zijn? Hoeveel zou je eigenlijk moeten schrijven? Wat is een gemiddelde berichtlengte die u uiteindelijk zal helpen om te scoren in de zoekresultaten van Google?
De vraag naar de lengte van blogposts heeft niet per se een duidelijk antwoord. Als u in plaats daarvan wat online onderzoek doet, vindt u een verzameling gemiddelden op basis van een aantal factoren. Uiteindelijk hangt de lengte van uw berichten af van een unieke reeks variabelen binnen uw bedrijf.
In dit bericht zullen we ons concentreren op de beste gemiddelde lengte van blogposts, veelvoorkomende woordentellingbereiken en factoren waarmee rekening moet worden gehouden bij het bepalen van de lengte van blogposts. We zullen ook enkele variabelen bespreken die van invloed zijn op uw beslissing terwijl u een strategie voor uw blog uitwerkt.
Laten we erin springen!
Beste gemiddelde lengte van blogpost
Als je al langere tijd in de digitale marketingwereld zit, weet je misschien dat aanbevelingen over de lengte van blogposts voortdurend veranderen. In de loop van de tijd is de beste gemiddelde lengte van een bericht toegenomen. Volgens een uitgebreid onderzoek uitgevoerd door Orbit Media van Andy Crestodina is de lengte van de best presterende berichten tussen 2014 en 2020 met 57% toegenomen .
De gegevens van Orbit Media toonden aan dat blogposts gemiddeld 1269 woorden lang zijn en dat de prestaties van blogposts aanzienlijk beginnen te stijgen bij de 1500-2000 woorden. Hogere prestaties lijken echter te correleren met de lengte van de post. Vierenvijftig procent van de bloggers die artikelen publiceerden die langer waren dan 3000 woorden, meldde dat die blogposts uitzonderlijk goed presteerden. Voor bloggers die regelmatig artikelen van gemiddelde lengte willen publiceren, kunnen 1000 tot 2500 woorden een goede plek zijn.
Tegenwoordig presteren langere blogberichten uitzonderlijk goed op SERP’s (pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines). Als je volgens Yoast SEO in de zoekresultaten van Google wilt komen, moet je berichten schrijven die langer zijn dan 300 woorden . De prestaties van je bericht zijn echter afhankelijk van meer dan alleen het aantal woorden.
De lengte van blogposts is niet gelijk aan de sterkte van de inhoud
Het aantal woorden alleen is niet genoeg om te bepalen hoe goed uw berichten resoneren met lezers (of met Google). In plaats daarvan moet de informatie zelf van topkwaliteit zijn en een hoge waarde opleveren. Inhoud van hoge kwaliteit die voor het juiste publiek wordt gepubliceerd en die de lezer iets van waarde oplevert, zal altijd het aantal woorden overtreffen.
Uw inhoud moet ook resoneren met uw doelgroep . Het is van cruciaal belang om te begrijpen dat alles wat u op uw blog publiceert, waardevol moet zijn voor de mensen die het lezen. Dat kan betekenen dat u uw inhoud opnieuw moet beoordelen op basis van de demografische gegevens van uw doelgroep en wat voor soort betrokkenheid u momenteel online krijgt. Als je lange berichten publiceert die geen snaar raken bij je lezers, doet de lengte van je blogpost er niet toe.
Je moet er ook voor zorgen dat de lengte van je berichten gerechtvaardigd is. Een bericht mag bijvoorbeeld maar zo lang zijn als het bericht. Als je de inhoud voorbij een bepaald aantal woorden duwt omwille van de cijfers, zullen de prestaties eronder lijden. Schrijf geen lange blogpost alleen maar om de post lang te maken. Gebruik in plaats daarvan alleen het aantal woorden dat u nodig heeft om uw punt duidelijk te maken en tegelijkertijd waarde te leveren.
Het vullen van uw berichten met trefwoorden in een poging uw SEO-ranglijst te manipuleren, zal ook tegen u ingaan. Hoewel het verleidelijk kan zijn om te proberen het systeem te bespelen met een bericht dat te veel is geoptimaliseerd met variaties op uw doelzoekwoord, kunt u uw blog zelfs schaden. Van Google is bekend dat het blogs bestraft die zoekwoordoptimalisatie misbruiken.
Gelukkig zijn er tools die u kunnen helpen ervoor te zorgen dat u niet overboord gaat met zoekwoorden. Yoast SEO adviseert een gemiddelde zoekwoorddichtheid van 0,5% tot 3%. Naarmate je gewend raakt aan het optimaliseren van je blogposts, wordt het gemakkelijker om deze woorden strategisch te gebruiken en ze in je artikelen te vouwen als onderdeel van een natuurlijke stroom.
Andere factoren die van invloed zijn op de lengte van blogposts
Er zijn een aantal andere factoren die een rol kunnen spelen bij het bepalen van de ideale, gemiddelde lengte van een blogpost voor uw site. Hier zijn een paar variabelen om te overwegen:
- Jouw Industrie. De lengte en prestaties van de inhoud variëren afhankelijk van de ruimte waarin ze zijn gepubliceerd. Een blog over de gezondheidszorg kan bijvoorbeeld diepgaande, lange blogposts bevatten met uitgebreid onderzoek en informatie over het onderwerp van interesse. Aan de andere kant kan een blog voor drukke supply chain-professionals beter presteren met korte, gemakkelijk te doorbladeren artikelen. Niet alle lezers nemen per se de tijd om een lange blogpost te lezen .
- Uw concurrenten. Wat voor soort inhoud publiceren uw concurrenten? Hoe lang zijn hun blogposts? U kunt overwegen om de lengte van hun blogpost als basislijn te gebruiken, vooral als u net begint. Kijk naar uw concurrenten in de branche, evenals blogs die concurrerende inhoud publiceren. Een SEO keyword research tool zoals SEMRush of Ahrefs kan hierbij helpen.
- Het onderwerp waarover je schrijft. Verdient jouw onderwerp een artikel van 5000 woorden? Zou het beter worden ontvangen als het in plaats daarvan 1500 woorden waren?
- Je blogbudget. Dit budget omvat zowel tijd als geld. Als je je eigen blog gaat schrijven, moet je ervoor zorgen dat de lengte van je berichten overeenkomt met de hoeveelheid tijd die je beschikbaar hebt om eraan te werken. Als u van plan bent een copywriter te betalen om u te helpen, zullen langere berichten meer geld kosten.
- Hoe vaak je berichten wilt publiceren. Deze overweging past in uw budget. Hoe vaak wil je posten? Wat kunt u zich veroorloven? Als je vaker wilt posten, kunnen kortere berichten voordeliger voor je zijn. Aan de andere kant publiceer je misschien liever minder vaak een robuust bericht. (Uit het onderzoek van Orbit Media blijkt dat bloggers die dagelijks berichten plaatsen de beste prestaties leveren .)
- Uw SEO- en backlinkstrategie. Als u op Google wilt scoren en backlinks wilt genereren, blijkt uit gegevens dat u waarschijnlijk langere berichten moet schrijven. Een inhoudsonderzoek door Backlinko onthulde dat langere berichten meer backlinks kregen, vooral wanneer ze meer dan 3000 woorden bevatten. Backlinko ontdekte ook dat blogposts met een lange vorm eerder op de eerste pagina van Google terechtkomen.
Nadat u een strategie voor de lengte van een blogpost hebt gemaakt, is het tijd om deze in praktijk te brengen. Je kunt gaandeweg aanpassingen maken, dus zet de eerste stap. Zodra u bent begonnen met het publiceren van uw blog, beschikt u over voldoende gegevens om u te helpen bepalen of u uw strategie moet wijzigen.
Hoe u het succes van uw blog kunt bepalen
De lengte van uw bericht is slechts één factor in het succes van uw blog. Naast het observeren en aanpassen van de lengte van blogposts, moet u er ook op letten of de blog zijn beoogde doel dient. Houd uw analyses in de gaten om te bepalen hoe u ervoor staat.
Uw website-analyse kan u bijvoorbeeld vertellen of uw blogs leads genereren , bezoekers converteren en de interesse van lezers vasthouden. Als je blogposts een hoog bouncepercentage hebben , graaf dan dieper. Misschien merk je dat het aanpassen van de lengte van je berichten hier een verschil maakt. Het is ook belangrijk om te bepalen of ze actie ondernemen op basis van uw CTA’s en uiteindelijk of uw blog bijdraagt aan uw bedrijfsinkomsten.
Afsluiten
De lengte van blogposts kan een belangrijke rol spelen in het succes van uw inhoud. Overweeg voordat u begint uw branche, concurrentie, onderwerp, budget en frequentie van posten. Wanneer u het aantal woorden combineert met inhoud van hoge kwaliteit die resoneert met uw publiek, is de kans groter dat u geniet van een succesvolle blog.